Změna pro Kolín

Sledujte Změnu pro Kolín
  • PROGRAM
  • KANDIDÁTI
  • ČLÁNKY
  • ZMĚNY
  • GALERIE
  • O NÁS
NAPIŠTE NÁM
zmenaprokolin
12. srpna 2014 / Published in Kukátko Ireny Fuchsové

STĚŽOVATELÉ – KOKU 2

Ve čtvrtek 30. ledna 2014, jsem byla na 09.00. hodin objednaná k místostarostovi č. 2, Honzovi Pospíšilovi, a na 09.30. hodin, jsem se objednala u Tomáše Růžičky, místostarosty č. 1.

U obou jsem byla kvůli kolínským občanům, a s Honzou jsme ještě navíc probírali anonymy a některé stěžovatelé, kteří se ve svých „stížnostech“, adresovaným MěÚ, doslova vyžívají a vysávají energii nejenom z našeho starosty, Víta Rakušana a z jeho dvou místostarostů, ale vysávají energii z každého zaměstnance kolínského MěÚ, který tyto anonymy či „stížnosti“, musí řešit.

„Přečti si můj blog,“ poradila jsem Honzovi. A vy si ho můžete přečíst také:

Stěžovatel paralyzoval obec…

… všichni zastupitelé kvůli němu odstoupili. Tuhle zprávu jsem si přečetla 16. ledna 2014 a od té doby mi leží v hlavě. Tady si můžete o tom stěžovateli přečíst podrobnosti:

http://pardubice.idnes.cz/stezovatel-paralyzoval-zastupitelstvo-sec-fm4-/pardubice-zpravy.aspx?c=A140116_122658_pardubice-zpravy_mt

Dnes jsme měli zasedání Zastupitelstva města Kolína. Před ním se vždycky na hodinku sejdeme – všichni koaliční zastupitelé – u našeho pana starosty, Vítka Rakušana. Sešli jsme se i dneska. Kromě jiného nám Vítek říkal i o stížnostech. Koukala jsem na něho a říkala si, jak by mohla být jeho práce radostná. On i oba jeho místostarostové, pracují pro naše město od rána do večera. Členové Rady města, tajemnice, vedoucí odborů, úředníci, komise – všichni pracují pro naše město od rána do večera.

Jak radostná by jejich práce mohla být, kdyby nemuseli řešit neoprávněné stížnosti, které se řeší pořád. A nejenom v Kolíně, samozřejmě.

Nemluvím o občanech, kteří přijdou upozornit na nedostatky, přijdou si postěžovat na cokoli, co je potkalo – vyslechnout tyto občany, je práce úředníků a jsem přesvědčená o tom, že každý úředník pozná už po několika slovech, že je stížnost či upozornění oprávněné a je pro něho radost, takovému občanovi pomoct. Takový úředník dělá svoji práci, která má smysl.

Ale je normální, aby jeden stěžovatel paralyzoval chod obce? Jakým právem se podobným lidem dává zelená? Dává se jim zelená na úkor práce úředníka, který není placený za to, aby denně vyřizoval nesmyslné stížnosti, podobné této: Sousedka krmí na své zahradě ptáky, ti se tam slétají a z toho důvodu jsou nad mojí zahradou časté bouřky…

Mluvila jsem s několika vedoucími odborů kolínského MěÚ a všichni shodně si stěžovali na totéž. Jak jim práci ztěžují někteří stěžovatelé.

„To je, jako když si každý den musíte nejdřív prohrabat cestu, a teprve když je prohrabaná, můžete začít dělat svoji práci, jenomže než ji prohrabete, tak už je kolikrát večer, co,“ nastínila jsem svoji verzi jejich práce s některými stěžovateli, a všichni tito vedoucí odborů přikyvovali.

A tak když jsem šla po Zastupitelstvu večerním Kolínem domů, nápad, jak se s těmito stěžovateli vypořádat, dostal konkrétní podobu.

Když se začalo platit 30,- Kč za návštěvu u lékaře, zjistilo se, že čekárny přestali plnit „strašně nemocní“, kteří si chodili s doktory popovídat o svých „nevyléčitelných chorobách.“

Tak mě napadlo, že by se podobně dal vyřešit i problém s chronickými stěžovateli, kteří paralyzují práci úředníků na úkor nás, občanů.

Za každou stížnost by občan v podatelně úřadu, zaplatil 200,- Kč. Těchto 200,- Kč by se mu vrátilo, pokud by stížnost byla objektivně uznána za oprávněnou. Peníze by se mu vrátily i v případě, že by proti sobě stála dvě tvrzení, a objektivně by se nedalo rozhodnout, na které straně je pravda.

V případě, že by se zjistilo, že je stížnost neoprávněná, šly by peníze do městské pokladny.

P. S.

Víte, i kdyby tenhle nápad někoho kompetentního zaujal, je mi, bohužel, jasné, že já se jeho realizace nedožiju. Ale třeba se to poštěstí mým vnukům! 🙂

Převzato z mého blogu:

http://fuchsova.blog.idnes.cz/c/393686/Stezovatel-paralyzoval-obec.html#t2

Irena Fuchsová
http://www.kdyz.cz/
http://fuchsova.blog.idnes.cz/
https://www.facebook.com/irena.fuchsova
http://www.cinoherniklub.cz/
http://www.rozhlas.cz/pardubice/porady/_zprava/kdyz-vypravi-napoveda–1300903

SDÍLET

Další články

  • Read more + 14.9.2022 By Michael Kašpar in Hlavní zprávy

    Plány, sliby, realita – 9.díl – životní prostředí

  • Read more + 12.9.2022 By Michael Kašpar in Hlavní zprávy

    Plány, sliby, realita – pomoc potřebným

  • Read more + 9.9.2022 By Michael Kašpar in Hlavní zprávy

    Plány, sliby, realita – 7. díl – Kultura a turistika

  • Read more + 7.9.2022 By Michael Kašpar in Hlavní zprávy

    Plány, sliby, realita – 6. díl – podpora pohybu

  • Read more + 5.9.2022 By Michael Kašpar in Hlavní zprávy

    Plány, sliby, realita – 5.díl – investice do vzdělání

TOP
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}