KOKU č. 24 vzbudilo velký zájem na facebooku, ve skupině Máme rádi Kolín:
https://www.facebook.com/irena.fuchsova#!/groups/1418030055114283/?fref=ts
Protože se nejvíce diskutovalo o cyklistech na šnekovi u Zastávky, před Kmochovým ostrovem, slíbila jsem členům MRK, že se na tenhle problém zeptám vedoucího Odboru regionálního rozvoje a územního plánování, Martina Tichého a ředitele Městské policie, Viktora Prokeše.
Jako první mi odpověděl Viktor Prokeš:
Ahoj Irenko,
co se týče „šneka“, je to tam poměrně jasné. Vím, že se tam sice nepočítalo s „kolaři“, nicméně, sám tudy jezdím poměrně často, tak tu
situaci znám dokonale. Za prvé, nahoře i dole je umístěna dopravní
značka „zákaz vjezdu cyklistů“, tzn., že každá další diskuze postrádá smysl. Prostě se po rondelu na kole jezdit nesmí!
Za druhé, stavebně to není uzpůsobeno tak, aby zde mohl cyklista bezpečně jet a neohrozit chodce. Já prostě sesednu a sejdu to, nebo vyjdu pěšky. Nic mi to neudělá, je to minuta.
Nevidím naprosto žádný důvod, proč by se tam mělo na kole jezdit. Vždyť to nikoho nezdrží. Je to jen pohodlnost lidí. Po rondelu jezdí hodně maminek s kočárky, které jdou s dětmi na ostrov nebo do Borků, kde všude jsou dětská hřiště. Proto se vůbec nedivím, že tam někdo srazil dítě. Znovu opakuji, bezpečně na kole se tam prostě jet nedá.
Tedy shrnuto, dopravní značení zde zakazuje jízdu na kole, tudíž zde nesmí jezdit nikdo! Vůbec nikomu neublíží, když sesedne z kola a ten kousek jde pěšky. U mě je bezohledný každý, kdo tam na kole vjede a může si dávat stokrát pozor a omlouvat se. Mé instrukce jsou v tomto jasné, pokutovat každého, kdo vědomě porušuje zákaz, který plyne z dopravního značení.
P. S.
Přeji Ti hezký den a ještě otázka, nechystáš se taky někam na dovolenou???
Viktorovi jsem poděkovala za vyčerpávající odpověď, kterou vedl v přísném tónu, jak se na hlavu Městské policie sluší a patří, a za jeho P. S., to ode mě „schytal“. J
„Vsadím se, že se mě ptáš proto, abys věděl, kdy vypadnu z Kolína a nebudu tě otravovat, co?“
V závěsu za Viktorem Prokešem, mi odpověděl i Martin Tichý:
Hezké odpoledne.
Předně musím napsat, že stavba přemostění U Zastávky, není vlastnictvím města, ale Českých Drah (nebo SŽDC), proto bychom museli případné požadavky na úpravu směřovat na ně. Ale nemyslím, že by byl projekt špatný (tedy alespoň technicky a funkčně), stavba obsahuje schodiště pro pěší a také rampu, kterou mohou využívat jak pěší, kočárky apod., tak i cyklisté- v roli chodce, vedoucího kolo. Provoz byl od začátku myšlen tak, že cyklista z kola na začátku seskočí a lávku převede – není určená k jízdě na kole, což dokladuje i dopravní značení, které je na začátku „rondelu“ – „zákaz vjezdu cyklistům“. Když cyklista kolo vede, stává se chodcem.
Mám za to, že parametry stavby – šíře komunikace a současné normy by ani neumožňovaly úpravy, které by vedly k souběžnému pohybu cyklistů a chodců. Ale nemyslím, že to je špatně, prostě cyklista lávku převede a pokračuje dál. Stačí dodržovat stanovené.
P. S.
Ondra už se do knížky začetl!
I Martinovi Tichému jsem poděkovala za cenné informace – například jsem nevěděla, že stavba přemostění U Zastávky, není vlastnictvím města, ale Českých Drah (nebo SŽDC).
A co se týče jeho P. S., byla jsem hodně, ale hodně potěšená! Martinův syn Ondra se totiž začetl do mé knihy!
Přeju vám příjemný a pohodový červenec. Nenechte si ho nikým a ničím kazit! Víte proč? Protože červenec je jenom jednou za rok! 😉
http://www.kdyz.cz/
http://fuchsova.blog.idnes.cz/
https://www.facebook.com/irena.fuchsova
http://www.cinoherniklub.cz/
http://www.rozhlas.cz/pardubice/porady/_zprava/kdyz-vypravi-napoveda–1300903