
Největší proměna širšího centra Kolína posledních let – ulice Pražská. V roce 2016 proběhla architektonická soutěž. Odborná a nejpečlivější forma výběru projektu, kterou v u nás v ČR máme. Rekonstrukce komunikace respektuje stávající šířkové uspořádání vozovek i chodníků. V rámci akce bude opraven povrch komunikace, chodníky, veřejné osvětlení, kanalizace, bude revitalizována veřejná zeleň a přibude cyklo infrastruktura, nový mobiliář a vodní prvek. Výměna vodovodu již byla provedena.
Architektonická soutěž vyústila v toto hodnocení realizovaného návrhu odbornou porotou:
„Kultivovaný návrh, který porotu zaujal svou adekvátností, komplexností i přesvědčivou presentací. Porota hodnotí kladně prostorové uspořádání s obnovením historické stopy Sluneční ulice a zcelení navazujícího veřejného prostranství v jednu kompaktní plochu. Navržená mlatová plocha se sakurami vytváří jednoduchými výrazovými prostředky dostatečně atraktivní a příjemný prostor. Zvlášť vítáme umístění sochy/pítka. Zdařile je řešen i plácek na nároží s ulicí Kmochova. Celkově vhodně zvolené materiály, zeleň i její umístění. Lze předpokládat standardní náklady na údržbu. Dopravní řešení je principiálně správné. Diskutabilní je zúžení uličního profilu v místech přechodů. Pozornost bude třeba věnovat řešení cyklistické dopravy v souvislosti s šířkou jízdního pruhu. Návrh kvalitativně výrazně převyšuje ostatní. Po zapracování připomínek porota doporučuje návrh k realizaci.“
Vstupní brána do centra města projde komplexní změnou. Změnou, která ji přetvoří v důstojný a reprezentativní vstup do historické části Kolína. Je to začátek proměny celého širšího středu města. Od Modrého bodu k Náměstí republiky realizace proběhne v letošním roce. Ulicí Politických vězňů chceme navázat příští rok. Celé propojení s modernizovaným nádražím by přes ulici Rorejcovu (kolem Futura) a Kutnohorskou mělo být dokončeno v roce 2020. Součástí by měl být i kruhový objezd u Úřadu práce. Ten by dle všech předpokladů měl zaručit výrazně lepší propustnost této křižovatky, tedy pozitivní vliv na dopravu.
Nejen Pražkou však v dnešních dnech Kolín žije. Snažíme se v maximální míře dohánět to, co je pro naše město třeba a co nebylo v ideální kondici. Dluh na komunikacích a kanalizacích a jejich stavu chceme výrazně redukovat. Kolín se podařilo dostat do výrazně lepší finanční situace, byť stále ještě město dluží přes 450 mil.Kč. Následující léta budou pro naše město velmi důležitá a předurčí jeho další směřování. Ať je co nejlepší, ať se za naše město nemusíme stydět, ať na něj můžeme být hrdí.
To vše nám přeji, Michael Kašpar